Kävin tänään kaverini kanssa ostoksilla ja eksyin mm. Name It kauppaan. Jos joku ei nyt tiedä, niin se on lastenvaate kauppa.. Matkaan tarttui aivan vastustamaton pienen pojan vaate, kokoa 56, uusimmalle tulokkaalle, sekä pian vuoden täyttävälle kummityttöselleni eräs asu, jonka kuvioiti jotenkin muistutti minua pienestä flirtti rinsessastani. Oli vain pakko ostaa se...

Lisäksi katselin ihania alennusvaatteita..pieniä, suurempiakin.. kuinka suloinen onkaan vaate kokoa 44?? Niin pieni tietysti, ettei ihan täysiaikainen vauva niin pieniä voi käyttää, mutta silti. Niiden suloisuus ja herkkyys... Kaikki ne new born vaatteet.. pienet sukat ja tossut ja haalarit.. En tiedä, kuinka tervettä on ajatella, että ostan valmiiksi jonkun.. vaikka vaaleaa, niin ei värinkään puolesta mene metsään.. mutten sitten kuitenkaan.. ostanut, tai varmaan uskalla ostakaan.

Pelkään niin kovin sitä, etten koskaan tulekaan raskaaksi. Eilen juttelin ystäväni kanssa, jolla on omanlainen taustansa vauva asioissa, siitä, kuinka sitä toivoo ja kuinka sitä pelkää, ettei se natsaakaan. Itse olen hyvin kahden vaiheilla siihen, mitä itsestäni ajattelen..

Toisaalta, olen kerran tullut raskaaksi kerta laakista... ja sitten toisaalta, olen käynyt läpi sen viiden vuoden lapsettomuuden - tuloksetta. 

Kaikkien niiden pienten sukkien ja myssyjen ja tossujen jälkeen bussissa katselin vain kaukaisia ajatuksia ja koko illan olen ollut hieman omissa maailmoissani, lueskellut kaikenlaisia raskautumissivuja ja aiheeseen liittyvää.. Mr B kysyi jo, onko mulla aivan kamala vauvakuume ja miten mä jaksan odottaa vielä?

Ei mulla edes ole semmoista vauvakuumetta kuin joskus on ollut, silloin nuorempana. Nyt tämä on lähinnä kaipausta, joka tuntuu koko kropassa. Ja varsinkin näin oviksen lähestyessä tunne voimistuu ja muutenkin herkistyn ihan erilailla kaikelle... Olisiko tämä kehon omaa kieltä kertoa valmiudesta äitiyteen?

Aikanaan... aikanaan?

Tänään kävelin reippaasti 40 minuuttia. Olen myös yrittänyt syödä paremmin. Pudotus urakkaa silmällä pitäen..

Joskos sitten lopettaisi tämän koneella oleskelun ja menisi Mr B:n kainaloon..   Leffa voisi vaikka olla illan Kovasana...